נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים וטריקים לצליית סטייקים והמבורגרים מעוררי תיאבון

סטייקים והמבורגרים

צלייה היא יותר מסתם שיטת בישול – זו הנאה שמפגישה אנשים כדי לאכול מהטעמים המבעבעים והריחות המגרים של סטייקים והמבורגרים שנצלים בצורה מושלמת על הגריל. בין אם אתה אמן גריל ותיק או מתחיל, תמיד יש מקום לשפר את הכישורים שלך ולקחת את משחק הצלייה לגבהים חדשים. במאמר זה נשתף טיפים וכל מיני טריקים שיעזרו לכם לשלוט באמנות של צליית סטייקים והמבורגרים מעוררי תיאבון שישאירו את האורחים ובלוטות הטעם שלכם מתחננים לעוד. מבחירת נתחי הבשר הנכונים ועד לשכלול הגריל, אנו נסקור את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להפוך למאסטר גריל יוצא דופן. אז, שימו את הסינר שלכם, הפעילו את הגריל והתכוננו לצאת למסע טעים שיגרה את החושים שלכם ושל כל האורחים שהגיעו לטעום ממעשי ידיכם ומהמטעמים שיוצאים לכם מהגריל.

 

בחירת הבשרים

הבסיס של סטייק או המבורגר בגריל נהדר טמון בבחירת נתחי הבשר הנכונים. עבור סטייקים, בחר בנתחים משוישים היטב כמו ribeye, porterhouse או T-bone. חתכים אלה מציעים את האיזון המושלם בין שומן ורוך. כשמדובר בהמבורגרים, בחרו בבשר בקר טחון עם תכולת שומן בסביבות 80/20 כדי להבטיח קציצה עסיסית ובעלת טעם. והכי חשוב שיש לכם גריל גז למרפסת – Grill.

 

הכנת הבשר

לפני הצלייה, חשוב להכין את הבשר כראוי. סטייקים מתבלים בנדיבות במלח ופלפל שחור גרוס טרי לפחות 30 דקות לפני הצלייה. זה מאפשר לטעמים לחדור לבשר ומגביר את רכותו. להמבורגרים, ערבבו את התבלינים המועדפים עליכם, לתוך הבשר הטחון לפני יצירת הקציצות, לדוגמה תבלינים שיכולים להתאים מלח, פלפל שחור, אבקת שום, אבקת בצל, ומבחר נוסף לפי טעמכם ורצונכם. ניתן גם לקצוץ דק פטרוזיליה ולערבב יחד עם הבשר.

 

חימום מראש של הגריל

טעות נפוצה שחובבי גריל רבים עושים היא לא לחמם את הגריל מראש כראוי. כדי להשיג את חום הגריל המושלם, חממו מראש את הגריל לחום גבוה לפחות 10-15 דקות. זה מבטיח שהמשטחים חמים מספיק כדי לצרוב את הבשר ולמנוע את הידבקותו.

 

לשמן את רשת הגריל

כדי למנוע מהסטייקים וההמבורגרים שלכם להידבק לגריל, שמנו מעט את הרשת לפני שאתם מניחים את הבשר. השתמשו בשמן קנולה או שמן זית ובעזרת מלקחיים, אפשרי לקחת נייר סופג שספוג בשמן או אפשרי לקחת חצי בצל טבול בשמן ולמרוח על כל הרשת, וכך הרשת משומנת, ניתן גם להשאיר את החצי בצל להמשך צלייה. שלב פשוט זה יעזור לך להשיג את נתחי הבשר הנצלים להפליא ומשתחררים בקלות.

 

תזמון הוא המפתח

לתזמון יש תפקיד מכריע בצליית הסטייק או ההמבורגר המושלם. עבור סטייקים, השתמשו במדחום בשר כדי לבדוק את הטמפרטורה הפנימית עבור העשייה הרצויה. עבור מדיום-ריר כוונו ל- (57°C) , בינוני ב- (63°C) , ו-well done ב-  (71°C). להמבורגרים צולים אותם כ-4-5 דקות לכל צד, או עד שהם מגיעים לטמפרטורה פנימית (71 מעלות צלזיוס).

 

אל תהפוך יתר על המידה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנעשות בזמן הצלייה היא להפוך את הבשר לעתים קרובות. כדי להשיג את הצלייה הטובה ביותר עבור הסטייקים, ההמבורגרים והבשרים ולשמור על המיצים, הפכו את הסטייקים, ההמבורגרים או כל נתח בשר רק פעם אחת. אפשרו להם להתבשל ולהיצלות בצד אחד כמחצית מזמן הכולל, ואז הפכו וצלו את הצד השני.

 

מכסה למעלה או מכסה למטה

כשצולים סטייקים, עדיף לשמור את המכסה מורם כדי למנוע עשן מוגזם ולשמור על טמפרטורה גבוהה יותר. עם זאת, עבור המבורגרים, סגירת המכסה יכולה לעזור לצלות אותם בצורה אחידה יותר ולשמור על לחות. התנסה בשתי השיטות כדי למצוא את האיזון המושלם לסגנון הצלייה המועדף עליך.

 

לתת לבשרים לנוח

לאחר הצלייה, עמוד בפיתוי ואל תתחיל לחתוך את הסטייקים או ההמבורגרים הצלויים. רצוי לתת לבשר לנוח כמה דקות כדי לנעול את המיצים ולהעצים את הרכות. כסו את הסיר עם כל הבשרים בצורה רופפת בנייר אלומיניום כדי לשמור על חום בזמן המנוחה.

 

רטבים

כדי לשפר את הטעם של הסטייקים וההמבורגרים, חשוב להוסיף תוספות ורטבים. הניחו והוסיפו לפי טעמכם כל מיני רטבים קנויים או אפילו תכינו רטבים לפי רצונכם. כל אחד יחליט בדיוק איזה רוטב ישפר עבורו את הסטייק או ההמבורגר.

 

תוספות

שום חווית צלייה אינה שלמה ללא תוספות טעימות בצד הבשרים. הגישו את הסטייקים שהוכנו בגריל שלכם עם תוספות כמו תפוחי אדמה אפויים, צ'יפס, ירקות צלויים בגריל או סלט טרי. עבור המבורגרים, רצוי להציע מגוון לחמניות, קטשופ, רטבים וכל מיני סלטים כדי ליצור ארוחה בלתי נשכחת.

 

בטיחות בצלייה

בעוד שצלייה יכולה להיות חוויה מהנה ומתגמלת, חיוני לתת עדיפות לבטיחות. שמור תמיד מטף כיבוי אש בקרבת מקום, הימנע מלבישת בגדים רפויים והשתמש בכלי צלייה בעלי ידיות ארוכות כדי למנוע כוויות. בנוסף, ודא שהגריל שלך ממוקם על משטח יציב הרחק מחפצים דליקים.

 

ניקיון ותחזוקה

ניקוי ותחזוקה נכונים של הגריל שלך הם חיוניים לאריכות ימים וביצועים מיטביים. לאחר כל שימוש, יש לשפשף את הרשת בעזרת מברשת גריל כדי להסיר שאריות. אל תשכחו לבדוק את קווי הגז והמבערים לאיתור סתימות.

 

לסיכום

צלייה של סטייקים והמבורגרים מעוררי תיאבון דורשת שילוב של הנתחים הנכונים, הכנה נכונה ושליטה בטכניקות הצלייה. על ידי ביצוע הטיפים והטריקים שצויינו במאמר, אתם תהיו בדרך להיות מאסטר גריל. אז הדליקו את הגריל, תהיו יצירתיים עם תבלינים, רטבים ותוספות טעימות, ותיהנו ממבחר הבשרים מעוררי תיאבון ומהריחות המגרים שהגריל והצלייה יוצרים באוויר. צלייה מהנה ובתאבון!

המבורגרים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי