נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קסם ואשליה בספרות ובקולנוע

קסם ואשליה בספרות ובקולנוע

מאז ומעולם קסם ואשליה שיחקו תפקיד מפתח בעולם האומנותי. בין אם מדובר על ספרות, קולנוע ואפילו תיאטרון, אי אפשר להתעלם מהמקום הנרחב שהיה לאותם אלמנטים. לעובדה הזו ישנם שורשים פסיכולוגיים ותרבותיים שקשה לדבר עליהם בקצרה. עם זאת, יש כמה יסודות שאותם אפשר בקלות לראות, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין על מה בדיוק מדובר.

 

מופעי קוסמות

את מופעי הקוסמות כולנו פוגשים בעיקר באירועים או בימי הולדת. למופע כזה יש יכולת מיוחדת לרתק את הקהל, ואותן סיבות בדיוק הן סיבות שגרמו לקסם ולאשליות להיות חלק מרחב מעולם הספרות והקולנוע. כאן תוכלו למצוא קוסם מומלץ לאירועים וימי הולדת שיעזור לכם להפוך את האירוע שלכם לכזה שאף אחד לא ישכח.

עד אז, חשוב להבין מה גרם לקסמים להיות חלק כל כך חשוב מעולם הקולנוע והספרות. אם תסתכלו בצורה עמוקה תוכלו לראות שאותן סיבות בדיוק הם מה שגורם לנו להיות מרותקים למופעי קוסמות כאשר הם נערכים אל מול העיניים שלנו.

 

הדרך לפגוש את המסתורי והנעלם

הסיבה הראשונה לקשר ההדוק הזה נובע מכך שהקסם והאשליה הם דברים שאין לנו השגה מוחלטת בהם. בעולם הקולנוע והספרות הרצון של המחברים הוא לגרום לצרכנים להישאר בתוך חוויה מסתורית, חוויה שאותה חווה רק מי שצורך את אותה תרבות. קסם ואשליה הם דרך נהדרת לייצר את המסתוריות הזו, לאור העובדה שגם שאנחנו רואים אותם לא ברור לנו בדיוק איך הם קרו.

 

לצאת מחוץ לעולם שלנו

תרבות על כל סוגיה מנסה לקחת אותנו לעולם שמעבר לזה שבו אנחנו נמצאים. תרבות שעוסקת רק בהווה ובעכשווי עלולה לשעמם במידה רבה, לאור העובדה שאנחנו יכולים לחוות את החוויות הללו גם בלעדיה. קסם ואשליה הן דרכים נהדרות לקחת אותנו למקום שביומיום אנחנו בהחלט לא נמצאים בו, וכך לגרות בנו חושים שאולי לא הכרנו.

זו הסיבה שאת הקסם והאשליה אנחנו רואים בעיקר בתחומי המדע הבדיוני ולא בסרטים או ספרי שנועדו לתאר את המציאות לאשורה. כדי לראות את הקסם והאשליה צריך לצאת מהמציאות השגרתית, וזה בדיוק מה שאותם תחומים מאפשרים לנו לעשות.

 

להשאיר אותנו עם ספיקות

הסיבה האחרונה שעליה נדבר היא היכולת של הקסם להשאיר אותנו מסופקים. כאשר אנחנו יוצאם מסרט הרצון שלנו הוא לא להיות במקום בהיר אלא להישאר עם טעם של עוד. העובדה שראינו דברים שלא ברורים עושה בדיוק את זה.

 

לסיכום

כבר מאות שנים שקסם ואשליה תופסים מקום של כבוד בעולמות התרבות. בין אם מדובר על ספרות ענפה בתחום, נוכחות של קסמים בתוך סרטים והצגות וכמובן הכבוד הרב שאותו אשליות מקבלות בעולמות הללו. לעובדה הזו יש מספר סיבות, כאשר המרכזית שבהן היא המסתוריות שאופפת את התחום הזה. בעולמות התרבות שבהם אנחנו רוצים לפגוש את מה שמעבר לנו, אין מתאים מהקסם.

הדרך לפגוש את המסתורי והנעלם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי