נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה ביגוד חשוב לארוז לטיול בברלין?

טיול לברלין

מתכננים חופשה בברלין ולא יודעים מה לארוז? זו בהחלט דילמה, כיוון שבשונה מישראל בה אין הבדל משמעותי בין עונות השנה (או במילים אחרות – קיץ תמידי עם הפוגה קלה), בגרמניה ההבדל בין החורף לקיץ תהומי. אך אל דאגה – ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב לדעת על מזג האוויר בברלין והביגוד שכדאי לקחת.

 

מזג האוויר בברלין

לפני שניתן טיפים מוצלחים לכל עונה בפני עצמה, חשוב להבהיר שאחד הדברים שמייחדים את ברלין לעומת מקומות אחרים באירופה הוא שמדובר ביעד נפלא לחופשה בכל עונה בשנה, כיוון שלכל עונה קסם משלה, אטרקציות שהופכות אותה למיוחדת במינה ואווירה מדהימה. אז לא משנה מתי תגיעו עליה – צפויה לכם חופשה בלתי נשכחת.

טיול לברלין

ברלין בקיץ (יוני-אוגוסט)

חודשי הקיץ נחשבים לשיא עונת התיירות בעיר האירופאית, אך גם היקרים ביותר. לכן, הטיפ הראשון הוא – אם ידוע לכם שזוהי העונה המועדפת עליכם, מוטב שתרכשו כרטיסי טיסה ותשריינו מלון (עם מזגן), כמה שיותר זמן מראש. כמו גם רכישת כרטיסים אונליין לאטרקציות המרכזיות.

מה לובשים? אם עד לפני כמה שנים הקיץ הברלינאי התאפיין בטמפרטורות של 23-25 מעלות ביום, כיום לא נדיר לפגוש גלי חום שיכולים להגיע לכדי 40 מעלות ולצדם למעלה מ-15 ימי גשם בממוצע מדי חודש! המשמעות – ביגוד קצר ליום, ארוך וקליל לשעות הערב ותמיד תמיד – לקחת מטריה.

 

ברלין בחורף (נובמבר-מרץ)

החורף בברלין שונה מאוד מהחורף התל-אביבי ובעוד אצלנו מסתפקים בשמיים אפורים וטפטופים לפרקים, החורף בברלין קר למדי – טמפרטורה ממוצעת של 6 מעלות ביום ו-0 מעלות בממוצע בשעות הלילה, אם כי במהלך גלי הקור היא יורדת הרבה (הרבה) מתחת… ולחיוב – הרבה פחות גשמים לעומת הקיץ, שלג מהפנט ואווירת חג מולד קסומה, עם שווקים, סיילים והמון יין חם.

מה לובשים? במילה אחת – חם. זה הזמן להוציא מהבוידעם את הגטקס ולהצטייד בביגוד תרמי חם (כולל גרביים) – רצוי דק ואיכותי, כדי לא להכביד על עצמכם עם מלא שכבות, ולא לשכוח – מטריה, כובע וכפפות.

טיול לברלין

ברלין באביב (אפריל-מאי) ובסתיו (ספטמבר-אוקטובר)

בגדול, מדובר בעונות יחסית חמות, ודאי אם משווים אותן לחורף שמגיע לפניהן/אחריהן, עם טמפרטורה ממוצעת של 15 מעלות בשעות היום ו-11 ימי גשם בממוצע. זהו זמן מושלם למי שרוצה לשלב בין אטרקציות ובילוי באוויר הפתוח למחירים נוחים ושלא נתחיל לדבר על האווירה הרומנטית ברחובות וצבעי השלכת/פריחה שממלאים את העיר.

מה לובשים? חם אך קליל לשעות היום והערב, עם ביגוד תרמי וכובע צמר לגיבוי, מעיל נגד רוח וגשם וכמובן – מטריה. לסיכומו של דבר, ברלין היא אחלה יעד לחופשה לאורך השנה כולה ותמיד תמצאו בה שפע של דברים לעשות ולראות… אבל אם אתם רוצים ליהנות מכל הטוב הזה ולא להסתגר במלון, חשוב שתתלבשו בהתאם.

טיול לברלין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הכנות לנסיעה לחו"ל