נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו מסמכים נצטרך כדי לטוס לברלין?

מסמכים טסים לברלין

לא מזמן החלה חרושת שמועות לפיה אזרחי ישראל, לצד מדינות נוספות בעולם, ידרשו להנפיק ויזה (אשרה) על מנת לבקר בגרמניה, כמו גם ביתר מדינות האיחוד האירופי – האם זה נכון? איזה מסמכים נצטרך? ומה בינתיים…? כל התשובות ועוד, ממש כאן.

 

ויזה לגרמניה? על מה ולמה?

השמועות נכונות, החל מעוד זמן קצר נצטרך להנפיק אשרת כניסה למדינות האיחוד. המשמעות היא שכל מי שאין לו אזרחות מתאימה, יידרש להגיש בקשה מקוונת (כלומר אונליין) עבור כניסה לגרמניה. האישור, אם יינתן, יהיה בתוקף ל-3 שנים, במהלכן ניתן יהיה לבקר במדינות האיחוד לפרק זמן שלא עולה על 3 חודשים (90 ימים, לא בהכרח ברצף) מדי חצי שנה.

מסמכים טסים לברלין

החדשות הטובות – קיבלנו דחייה קלה

בשונה מהפרסומים הראשונים לפיהם החוק יכנס לתוקף כבר במאי 2023, או ליתר דיוק, בינואר 2023, אך הגבייה תחל במאי – היא תחל רק בינואר 2024, אז בינתיים אפשר לטוס בכיף.

 

כמה זה עולה? מי פטור מתשלום?

התשלום יהיה סמלי – בסך הכל 7 יורו לאדם (25-30 ₪), אך ילדים ונוער (מתחת גיל 18) ואזרחים ותיקים (מעל גיל 70) יהיו פטורים ממנו, אם כי עדיין יצטרכו להגיש בקשה מקוונת ולקבל אשרת כניסה. בנוסף פטורים מי שברשותם ויזת עבודה או ויזת לימודים.

 

לאן הולך הכסף?

אמנם הסכום פר תייר נחשב בעיני רבים לזניח ביחס למחיר כרטיס טיסה, מלון, אטרקציות וכיו"ב ובכל זאת – אם ניקח בחשבון את היקף הנוסעים שיידרשו לשלם אותו, הרי שמדובר בהון עתק שעל פי הדיווחים יועבר לתקציב האיחוד.

מסמכים טסים לברלין

איך זה יתבצע בפועל – איזה מסמכים צריך להציג?

הבקשה כאמור תתבצע באופן מקוון ולפי הודעה רשמית מצד האיחוד האירופי, הכל יעובד דרך שירותי הביון והמענה יהיה זריז (עניין של דקות לפי הצפי). מבחינת ניירת, המסמכים אותם נידרש להציג הם כרטיס אשראי, דרכון בתוקף וכתובת מייל עדכנית לצד מידע נוסף לגבי רקע מבקש האשרה, עבר פלילי והשכלה.

 

ומה לגבי מקרים של רצון להישאר למעלה מ-90 ימים?

במקרה זה יש להנפיק אישור מיוחד, מול שגרירות גרמניה (או שגרירות רלוונטית אחרת למדינות שנגן, בהתאם למסלול הנסיעה).

 

ומה בינתיים?

בינתיים אפשר ליהנות מהארכה שקיבלנו, להמשיך לטוס ולהערך בהתאם. נכון להיום, אין צורך בהוצאת ויזה או אישור מיוחד על מנת להכנס לגרמניה למטרת פנאי. ובמילים פשוטות – אזרחי ישראל המבקשים להכנס לגרמניה מקבלים אשרה אוטומטית, בחינם, לפרק זמן שלא עולה על 90 ימים במהלך חצי שנה.

לסיכומו של דבר, אם עד היום לא נדרשנו להציג מסמכים מיוחדים על מנת לטוס לברלין, זה עתיד להשתנות, אך בשורה התחתונה – הפרוצדורה תהיה קצרה, פשוטה ולא יקרה ולא דרושים מסמכים מיוחדים למעט דרכון וכרטיס אשראי. כך שעל פניו, אין ממה לחשוש.

מסמכים טסים לברלין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הכנות לנסיעה לחו"ל