נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדוע החופשה המשפחתית היא הזדמנות נהדרת ללמד את הילדים שיתוף פעולה ועבודת צוות

חופשה משפחתית

ישנם לא מעט הורים שרואים בחופשה המשפחתית כעול, משום שזו מצריכה הכנה קפדנית מראש וארגון של פעילויות שיפחיתו את חוסר המעש והשעמום. אם החוויה הזו מוכרת לכם, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו שתוכלו לשנות את נקודת המבט ולנצל את החופשה, כדי ללמוד על שיתוף פעולה ועבודת צוות.

 

הקדמה – בואו נכיר בקשיים

בעוד כמה רגעים נציג בפניכם את הכלים שיהפכו כל טיול מתסכל לחלומי. לפני כן, נבקש להתעכב  על הקושי שרבים מאתנו חווים בעת היציאה לחופשה משפחתית. מדובר לא פעם בניסיונות לערב את הילדים בהכנות וארגונים שבאים לידי ביטוי במהלך החופשה, לדוגמא:

  • עזרה בהכנת ארוחת ערב
  • לקיחת חלק פעיל בהחלטות משותפות ועוד

ארגון פעילויות

 

כך תוכלו להביא לשינוי

תהיו בטוחים שלא תצטרכו להתמודד עם הקשיים שהוצגו לעיל, משום שכעת נציג בפניכם את הכלי שישנה את ההתנהלות המשפחתית. מדובר בקורס מנהיגות חינוכית שמועבר על ידי מדרים מנוסים (ומותאם לילדים צעירים). במהלך הקורס ילדיכם יידרשו לפתור כל מיני בעיות שיידרשו עבודת צוות ופיתוח חשיבה יצירתית.

כך שהם יצטרכו לעשות כל שביכולתם, כדי להגיע להישגים משותפים. ילדים שייקחו חלק פעיל בקורס שכזה טרם היציאה לחופשה משפחתית, יוכלו לקבל את הכלים הדרושים להם ולהותיר מאחור את ההתנהלות הפסיבית שאלה היו רגילים אליה עד כה.

 

לא בטוחים שזה מתאים לילד שלכם? תחשבו שוב!

תאמינו בילדים שלכם, כי הם יכולים לעבור שינוי מהותי שישנה את האקלים של המשפחה הגרעינית ולא רק בחופשה המשפחתית, אלא בכל רגע נתון. נסביר כעת שכל ילד וילדה יכולים להיות מנהיגים, אם הם רק ייקחו חלק פעיל בסדנא שהוצגה לעיל. אם אתם רוצים להעניק לילד שלכם ביטחון וליהנות משקט נפשי, כדאי שתערכו חיפוש אחר חברות שמציעות קורסי מנהיגות חינוכית לילדים ברחבי הארץ.

הכנות וארגונים

 

טיפ חשוב לחופשה מושלמת – תקפידו על סדר יום

עליכם להכיר בטיפ חשוב שישנה את החופשות שלכם מעתה ואילך, רגע לפני שהמדריך יגיע לסיומו. נסביר שתצטרכו להכין יחד עם ילדיכם טבלה מסודרת שתרכז את סדר היום שלכם. כך הילדים יוכלו לדעת מה צפוי להם בכל שלב ביום. מי שעוסקים בתחום החינוך, יוכלו להעיד שמדובר בכלי שמקנה ביטחון אצל ילדים, במיוחד אם אין להם עדיין את ההבנה של זמנים. נדגיש שמומלץ להכין את סדר היום טרם היציאה לטיול, כדי להוביל לנחיתה רכה ביעד.

 

השורה התחתונה

אתם אלה שקובעים אם החופשה המשפחתית שלכם תהיה סיוט מתמשך או פעילות גיבוש חווייתית. כעת ברור לכם שתוכלו להקנות לילדים את הכלים שיביאו לעבודת צוות, כדי שכל רגע משפחתי יהיה מהנה במיוחד. נאחל בשלב זה שתבחרו בקורס המתאים לילדיכם שיעניק ביטחון ושלווה לכל הנוכחים בחופשה.

חופשה מושלמת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אטרקציות ואירועים
יום מושלם בברלין
כך תתכננו יום מושלם בברלין

ברלין היא עיר תוססת שמושכת אליה המוני מבקרים מדי שנה. מחירי טיסה אטרקטיביים והיצע מלונות מטורף, מאפשרים למטיילים מארץ